Pagina's

25 februari 2017

Blogtour Frederique dress



Wikkeljurkjes hebben iets waar ik vrolijk van wordt. De Frederique jurk, het nieuwste patroon van Compagnie M., is daarop geen uitzondering. Alle prachtige mouw- en zakopties ten spijt, viel ik als een blok voor de eenvoudigste versie: een gevoerd omkeerbaar jurkje. 

Wrap dresses make me happy and the Frederique dress, the newest pattern by Compagnie M. is no exception to that. The pattern has a few beautiful options for sleeves, pockets and princess seams, but I completely fell in love with the simplest version: a reversible wrap dress.


Ideaal voor een kleuter die zich graag verkleedt: als je halverwege de dag uitgekeken bent op je outfit, draai je hem vlug binnenstebuiten! Of als je er tijdens het ontbijt al op knoeit en dat nog even voor je moeder wilt verstoppen...

Perfect for a kindergartner who loves to dress up: when you get bored with your outfit halfway through the day, all you need to do is turning it inside out! It also comes in handy when you spill your breakfast over it, and want to hide the stains from your mummy...



Om de jurk ook jaarrond te kunnen dragen, koos ik voor de 'buitenkant' een favoriet bloemetje van Cotton&Steel. De donkere kleuren staan haar 's winters wat beter. Een paar accentjes mosterdgeel fleuren het geheel op. 


To make this dress suitable for wearing year round, I made two different styles. The 'outside' is made out of one of our favourite fabrics by Cotton&Steel. The dark colours look good on my girl in winter. The yellow accents brighten it up a little.


Voor de zomerse binnenkant gebruikte ik een lichtroze ruitje met hetzelfde geel. Laat die zomer maar komen nu!

For the summery 'inside' I used a light pink gingham fabric paired with the same yellow. Can summer please start now?


Fabric: Riflepaperco for Cotton&Steel (floral), Cotton&Steel solid ochre (yellow fabric), local market (pink gingham).

Kijk voor meer moois vooral ook bij de rest van de blogtour:


13 opmerkingen:

  1. Zo leuk omkeerbare jurkjes! Hele leuke deze! Ik krijg er ook spontaan zin in zomer van! En om er ook zo één te naaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad foto's en kleedjes waarvan je hoopt dat het rap zomer is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het heerlijk om met druilerig weer vrolijke stofjes te verwerken, zo kan ik me vast op mooi weer verheugen!

      Verwijderen
  3. Oh wauw dat is wel knap dat er nog een op en top zomerse jurk aan de binnenkant zit. Ik vind deze versie geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk... Vooral de roze kant doet me verlangen naar 't zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij ook, maar als ik naar buiten kijk, vrees ik dat we nog heel even moeten wachten!

      Verwijderen
  5. o, dat zomers versieke is zo cool! zeker met die hoed erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan kreeg ik de teenslippers nog niet fatsoenlijk erbij gefotografeerd ;)

      Verwijderen
  6. Zo tof! Ik hou van het idee om de twee looks zo te presenteren. Hopelijk geniet je dochter nu van haar Frederique: in de winter & de zomer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben dol op kleding die ze kunnen doordragen in alle seizoenen, en dit patroon is daarvoor echt ideaal! Goed gedaan!

      Verwijderen

Thanks for your comment!