Pagina's

20 oktober 2017

Barefoot romper



Mijn kleine meisje klimt opeens in bomen. Ik houd mijn adem in terwijl ze hoger en hoger gaat, of ineens ondersteboven als een aapje aan een tak bungelt.

My little girl discovered how to climb trees. It takes my breath away watching her high, high up there, or hanging upside down from a branch like a monkey. 

Alle mooie jurkjes in de kast zijn wel heel onpraktisch voor haar nieuwe hobby, dus naaide ik een Barefoot romper van Twig&Tale, een perfecte speeloutfit.

But all the pretty dresses in her closet are not too practical for her new hobby, so today I present you the Barefoot romper by Twig&Tale as a playproof treeclimbing outfit.


Deze harembroek geeft veel bewegingsruimte, en ik ben dol op de deugniet die ze erin wordt. Het patroon is ontworpen voor geweven stof en heeft veel verschillende opties voor een steeds net iets andere look.

This haremstyle romper has lots of room to move around freely and I love the way it looks on her. The pattern includes many options for different looks and is designed for woven fabrics. 


Ik naaide de broek in een zachte gespikkelde sweaterstof. Bij het gebruik van rekbare stoffen voor dit patroon is het wel belangrijk om de schouderbanden volledig te verstevigen.

For even more comfort, I made it from a thick jersey. When sewing this pattern in knit fabrics it's very important to use interfacing on the full length of the straps.


Twee antieke knopen en een stukje lint uit grootmoeders doos completeren het plaatje. En let vooral niet op de oude regenlaarsjes die ze weigerde uit te doen voor de foto's omdat die kennelijk onmisbaar zijn bij het bomen klimmen...

Two vintage buttons and a piece of vintage ribbon complete the look. And please ignore the old wellies that she refused to take off for photos as they're apparently essential for treeclimbing...


Pattern: Barefoot romper by Twig&Tale
Fabric: Soft jersey from the local fabric store 


8 opmerkingen:

  1. Die laarsjes maken het juist af! Lijkt een sprong in de tijd 😊.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, brengt inderdaad mijn eigen kindertijd ook weer boven ;-)

      Verwijderen
  2. Hoe heerlijk deze outfit! En die laarzen, dat is zo herkenbaar! Zullen we het maar op de ' Nederlandse stijl' gooien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige outfit! En ik dacht net "wat zijn die laarsjes er vrolijk bij gecombineerd". Topkeuze dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, als het aan het meisje ligt, styled ze zichzelf als een kerstboom; dat belooft nog wat voor de toekomst!

      Verwijderen

Thanks for your comment!