Pagina's

4 oktober 2015

Selfish sewing: Lotta skirt








english below
Alhoewel er hier regelmatig nieuwe kledingstukken onder de naaimachine vandaan rollen, naai ik zelden voor mezelf. Toch liggen er een aantal stofjes met bijbehorend patroon al een poos te wachten. Het zal wel iets zijn met 'tijdgebrek' en 'kinderen eerst'. Het was deze week selfish sewing week, en dat gaf me precies het duwtje wat ik nodig had om eens zo'n al tijden wachtend project aan te pakken.




Toen ik dit stofje maanden geleden bij de Roomseven Outlet vond, wist ik meteen dat het een Lotta rok moest worden. Voor mij. Dat het even bleef liggen is achteraf bezien niet zo erg, want de kleuren zijn prima voor de herfst. Dochterlief was het er roerend mee eens, deze stof wilde zij beslist nĂ­et hebben. Wat ook wel een klein beetje jammer is, want hoe schattig was het geweest als we assorti over straat gekund hadden!





De kleine meisjesversie van dit rokje naaide ik vorig jaar al, dus dit exemplaar zou ik wel even snel in elkaar zetten. Tja, en als je dan te snel wilt... Het tornmesje werd dus wel een paar keer gebruikt, maar dat had niets met het patroon of de overduidelijke instructies te maken. Wel met vermoeidheid en drie dingen tegelijk willen doen.





Ik naaide het patroon zonder veranderingen, met voering. De pasvorm is precies zoals ik het wilde en het zit heerlijk. Misschien toch mezelf eens wat vaker op de naaiprojecten-lijst zetten?


Patroon: Lotta rok van Compagnie M.



Although the kids own a lot of mom-made clothes, I rarely sew for myself. I do have quite a few fabrics and patterns waiting for me, but somehow never get around to sewing them up. Last week it was selfish sewing week, and that gave me just the push I needed.

When I found this fabric at Roomseven months ago, I immediately knew it had to become a Lotta skirt. Just for me. I don't mind too much that it took a while before I made it because the colours are just perfect for fall.



Last year I already sewed the little girls version of this pattern, so I expected a quick sew. I must have lost my focus a bit, as I had to use the seamripper a bit more than planned. The pattern and the perfect instructions were definately not to blame for this!
I made the pattern without any alterations and with a lining. The fit is exactly how I intended it and I'm very happy with my new skirt. Maybe I should put myself on the list with sewing projects more often?

Pattern: Lotta skirt by Compagnie M.
Fabric: Roomseven

8 opmerkingen:

  1. Heeee, is je haar er af? Wat leuk! En je mag zeker vaker iets voor jezelf naaien, staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker drastisch he? En dit project smaakte naar meer, dus ik heb alvast wat meer stofjes apart gelegd...

      Verwijderen
  2. Een stofje dat ik zelf niet zou kiezen maar wat is deze leuk geworden! Makes me happy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik zo leuk aan zelf naaien; kiezen wat je zelf mooi vind. En me laten verrassen hoe dingen bij anderen uitpakken die ik zelf niet zo snel zou kiezen.

      Verwijderen
  3. Heerlijk vrolijke rok, helemaal mijn stijl! en inderdaad graag meer selfish sewing ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik zal eens wat vaker aan mezelf denken (werkpuntje) ;-)

      Verwijderen
  4. I would love to see you sewing more for yourself! The skirt is so pretty and I love the colors :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super! zeker meer doen! ik kijk er al naar uit om je zondag te ontmoeten

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comment!