Pagina's

3 november 2016

Loveralls for a princess


english below
Er zijn veel patronen die ik erg mooi vindt, maar dat ik op staande voet verliefd word, gebeurt maar heel zelden. Toch sloeg mijn hart een slagje over toen ik ongeveer een jaar geleden het eerste proef-exemplaar van de toen nog naamloze Loveralls van Petit a Petit zag. 



Nu moet je weten dat ik lijdt aan een ernstige tuinbroekentic. Ik vind het met afstand het meest schattige kledingstuk voor kinderen, en de boevengarderobe telde in het verleden minstens 5 tuinbroeken. Per kind! Hopeloos verslaafd, ik weet het. Voordat ik een van mijn boeven in dit model kon hijsen, was er echter één probleempje. De heren vonden zichzelf er te groot voor, en het meisje waande zich teveel een prinses om zo'n 'werkbroek' aan te trekken. Ai. Ik besloot mijn pijlen toch op de dame te richten. Als ik nu eens een prinsessenbestendige broek zou maken, wie weet had ik dan een kans.

Allereerst moest een van haar lievelingskleuren dominant in het kledingstuk aanwezig zijn. Paars, check. Haar favoriete print is ook een goed idee. Bloemetjes, check. En dan nog wat glitters, voor elke diva onweerstaanbaar. Het resultaat: 1-0 voor mij!



Het maken van dit patroon is echt heerlijk, maar niet direct snel en simpel. Voor het voorpand kun je kiezen uit 3 opties: een hoge met zijsluitingen zoals ik maakte, een hoge met knopenrij in het midden en een lagere. Verder zijn er véél zakopties waarmee je naar eigen smaak kunt combineren. De steekzakken zijn lekker ruim, perfect voor een verzameling eikeltjes. Het hart op de voorkant is ook een zak, als dat niet leuk is!
Er is een indrukwekkende handleiding, zodat je niet zult verdwalen in deze grote variatie van opties en bijbehorende patroondelen. Stap voor stap en met superduidelijke illustraties. Echt aan alle details is gedacht, de afwerking is subliem en je wordt zelfs geadviseerd over verschillende stijlen van doorstikken. 




De pasvorm is heel mooi. Smal om de benen, wat ruimer om de taille. Het patroon is bedoeld voor stof met wat stretch erin, zonder kan ook, maar neem dan zeker een breedtemaat groter. De schouderbanden blijven mooi op de schouders dankzij een kruising op de rug. Deze verbetering werd na de test nog doorgevoerd, en zijn in dit exemplaar nog niet verwerkt.

Het patroon is t/m 3 november hier te koop met 25% korting, en de rest van de maand hier met 20% korting met de code BLOCKPARTY, dus waar wacht je nog op?

patroon: Loveralls van Petit a petit
stof: dunne corduroy zonder stretch

Disclaimer:
Ik ontving het patroon gratis in ruil voor het testen. Dat ik er laaiend enthousiast over ben, is daar niet door beïnvloed, noch was er enige verplichting om erover te schrijven.




English
I enjoy many sewing patterns very much, but falling in love head over heels doesn't happen to me often. However, my heart jumped when I saw the first test example of the Loveralls by Petit a Petit. It was no less than torture to wait for almost a year before it went into testing.

One thing I have to confess is, I'm a severe case of an overall addict. To me it's the absolute cutest piece of clothing on earth for kids. But there was one little problem. My boys felt too grown up for it, and this 'working outfit' failed my daughters princess standards big time. I decided to persevere and sew a princess worthy pair of pants using her favourite colour (purple), print (flowers) and some sparkle.

Sewing this pattern was very delightful, but not fast and simple. For the front there are three bib options to choose from: a high bib with side closure like I made, a high bib with buttons down the middle and a low bib, which creates a really cool look. Then there are many pocket options to play with, even the heart on the front is a pocket, how fun!


All these options result in many pattern pieces. But don't worry, the instructions are truly impressive and won't get you lost. Step by step and with crystal clear illustrations and great attention to detail.

The fit is beautiful. Small around the legs, but with room to move at hip and waistline. The pattern is meant for fabrics with some stretch, although without stretch can work too, just size up a little. The shoulder straps stay up well thanks to a clever crossing at the back. You cannot see that here yet, as it was an improvement that was implemented after testing.


The pattern is for sale with a 25% discount until November 3rd here and the rest of the month with a 20% discount along with all the other Petit a Petit patterns here. Just use the code BLOCKPARTY.
So, what are you still waiting for?

Pattern: Loveralls by Petit a Petit
Fabric: thin corduroy without stretch

Disclaimer:
I received the pattern for free in return for testing it. There was no obligation however to write about it, and falling in love with the pattern happened before and not as a result of receiving it.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg! Mijn meiden (en ik) hebben nog maar net de liefde voor tuinbroeken ontdekt. Deze is echt heel erg mooi. Die kleur paars is zo mooi ook! En wat een werk zit daar in met al die details.... Ik ga nog even verder twijfelen over het patroon... Ben alvast blij dat het afzakkende schouderbanden probleem is opgelost, want dat was mijn voornaamste minpunt toen ik de eerste versie zag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ben benieuwd wat je besluit, gelukkig duurt die kortingsactie nog even :)

      Verwijderen
  2. Wow, prachtige prinsessenversie, ♡ voor de bloemetjeszak! Ik hou ook wel van die stoere look voor meisjes en een salopet staat hier ook hoog op de planning ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. They're adorable! I think you have a winning combination there -- especially with the sparkle. What princess-loving girl wouldn't like that? Very cute!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That sparkle almost drove me mental as I used a golden thread that wasn't meant for machine sewing, and broke every 20 cm... Lots of handstitches later, I think the endresult is worth it though. Thank you for your kind words, Emi!

      Verwijderen

Thanks for your comment!