Pagina's

16 oktober 2017

Stranded sweater



Als de dagen kouder worden, haal ik graag de breinaalden tevoorschijn. Na de noorse jongenstrui van afgelopen winter, lag er nog een bestelling van de andere kinderen. Hier is de David trui die ik voor de middelste breide. 




Hij koos zelf de kleuren wol uit - hij heeft talent, al zeg ik het zelf! En ik veranderde het motiefje om plaats te maken voor wat sterren in de schouderpas. Aantallen steken en dus maatvoering zijn precies als in het oorspronkelijke patroon.




De trui wordt naar goed scandinavisch gebruik van boven naar beneden gebreid, top down noemen ze dat. Zo hoef je na afloop geen stukken meer in elkaar te zetten. Sinds ik deze manier van breien voor het eerst bij dit peutervestje leerde, wil ik het liefst nooit meer anders.


Patroon: David sweater by Drops Design
Yarn: Drops Karisma colours 57, 45 and 77

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk, warme trui met korte broek ;-) Hij heeft zeker talent voor kleur, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Warme truien worden hier in de (na)zomer heel vaak zo aangeschoten als extra laagje 's morgens of 's avonds...

      Verwijderen
  2. Ik heb zoveel respect voor al die uren breien en tellen! Het resultaat is dan ook geweldig, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij heeft zeker oog voor kleuren kiezen. Maar ik heb dan ook een voorliefde voor groen... Wat een werk lijkt me dat zo'n trui breien (en een eenvoudige sjaal eigenlijk ook al ;)... Niets dan bewondering!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comment!