Pagina's

18 december 2017

Dadirri cardigan met Oona jurk



Het lijkt alsof ik 's winters niet zonder breiwerk op de pennen kan, dus zodra dit project klaar was, zette ik meteen iets nieuws op, en testte het Dadirri vestje van CompagnieM. 



Een speciaal patroontje verdient ook speciale wol, dus ik gokte dat het met de maatvoering wel goed zat en toog naar een fijne lokale winkel voor wol met een verhaal. Moeke Yarns is een Nederlands/Roemeens bedrijf dat eerlijke en duurzame wol van oude roemeense schapenrassen produceert en zo probeert bij te dragen aan het instandhouden van oude tradities. Doordat er op oude machines gesponnen wordt, lijkt het garen wel wat op handgesponnen wol, met lichte onregelmatigheden erin, zo mooi vind ik dat! De wol voelde bij het verwerken nog lichtjes stug, maar na het wassen en blocken werd het zalig zacht.



Het patroon is zo uniek omdat het op maat voor je berekend wordt. Je kiest zelf net zulk dik of dun garen als je wilt, en aan de hand van de maten van het proeflapje en je model, rolt je patroon zo uit de calculator. De instructies zijn uitgebreid en duidelijk, toch zou ik een echte beginner niet direct aanraden dit als allereerste breiproject te kiezen. Tenzij je een ambitieuze beginner bent ;-)



De kleuren van het vest hield ik neutraal, zodat het met bijna alles in de kast goed combineert. Hier draagt ze er een Oona jurkje onder, in een simpele katoen.



Pattern:
Cardigan: Dadirri cardigan by CompagnieM.
Dress: Oona dress by La Maison Victor

Yarn:
Moeke Yarn Elena Natural and Grey, by Wol zo Eerlijk 







2 opmerkingen:

Thanks for your comment!